Din felsefesinin en çok yararlandığı ilim dalı (DİNLER TARİHİ)
Din ile Felsefeyi birbirinden ayıran düşünür (IMMANUEL KANT)
“Din felsefesi” deyimini ilk kez kullanan düşünür (HEGEL)
Türkiye’de “Din felsefesi” kavramını ilk kullanan kişi (MEMDUH SÜLEYMAN)
Türkiye’de Din felsefesi alanında ilk kez eser veren (M. ŞEKİP TUNÇ)
Panteizm – Her şey Tanrıdır | Panenteizm – Her şey Tanrıdandır | Deizm – Emekli Tanrı
MUTLAKÇI MONİZM (Tanrının dünyadaki çoğulluğuna rağmen gerçekte tekillik ifade etmesi)
İNAYET DELİLİ (Yeryüzünde tüm varlıklar insanın varlığına uygun yaratılmıştır / İbn-i Rüşt)
Meşşai geleneğine bağlı filozofların vahiy görüşlerini şekillendirdikleri düşünce (İTTİSAL)
Peygamberliğin ispatı için mucizeye gerek olmadığını savunan mezhepler (İBADİYE | KERRAMİYE)
Akıl ve İman
Din Dili
Ateizm Çeşitleri
MANTIKSAL TEODİSE (Tanrının vardır fakat kötülük savunulur)
Kötülük / Teodise problemini ilk kez formüle eden (EPİKÜR)
Teodise kavramını ilk kullanan (LEİBNİZ)
Günümüz Din felsefesinin en önemli ismi (JOHN HİCK)
Teodise Çeşitleri
Din – Ahlak ilişkisi (ÖZDEŞLİK – Din, Ahlaktır | UYUMLULUK – Ahlak, Dinden türetilebilir | BAĞIMSIZLIK | KISMİ UYUMSUZLUK | DIŞLAYICILIK)
Din – Bilim ilişkisi (ÇATIŞMA | AYRIŞMA | DİYALOG | ENTEGRASYON)
Ölümsüzlük Çeşitleri
Din ile Felsefe arasındaki ilişkiye ciddi manada ışık tutan eser (FASLUL MAKAL – İbn-i Rüşt)
FATALİZM (Bütün olup bitenlerin, kaderin önceden tespit ettiğine inanan / Determinizm tersi)
Panteizm (SPİNOZA) | Panenteizm (KROUSE) | Dini çoğulculuk (J. HİCK)
“Hikmet, Şeriatın arkadaşı ve süt kardeşidir” sözü (İBN-İ RÜŞT)
Türkiye’de Din felsefesini ilk okutan hoca (MEHMET AYDIN)
Din Felsefesinin Temel sorunları (TANRININ VARLIĞI | VAHYİN İMKÂNI | RUHUN ÖLÜMSÜZLÜĞÜ | EVRENİN YARATILIŞI)
Tüm Tanrılar içerisinde Sadece bir Tanrının üstünlüğünü kabul eden (HENOTEİZM)
Tanrının Varlığının Delilleri (ONTOLOJİK | KOZMOLOJİK | TELEOLOJİK | AHLAK | DİNİ TECRÜBE)
Farabi ve İbn-i Sina’ya göre Vahiy, Allah’tan faal akıl aracılığıyla sudur eder (FEYEZAN)
Vahyin mümkün olmadığını savunan inanç biçimleri (DEİZM | PANTEİZM | PANENTEİZM)
Hegel’in dinler tasnifinde olmayan din (İSLAMİYET)
Din dilinin hayattaki fonksiyonuna bakılarak çözümleme (KONATİF) Vahyin mahiyeti konusunda 3 görüş